Första dagen efter sista påsken!!

Så där ja... nu var påsken över.... Allt återställt till det normala.
Ellen har varit på dagis idag, tydligen så fylde hennes kompis
år och ellen hade TOK sjungit!!!

Nu börjar surdegen LUKTA... hahaha, tror att det kommer
bli sjukt bra när det är klart!!!
ÄR DET NÅGON SOM HAR ETT BRA RECEPT MED SURDEG???

jag funderade lite på hur mycket av surdegen jag ska använda??!!!
jag får nog prova mig fram!

Nu sitter Ellen och kollar på bollibompa!!!
Idag var jag, förförsta gången inne i "porrbutiken" i stan.
Jag insåg ganska snabbt att det INTE handlade om porr, utan lust!!
LUST MELLAN TVÅ MÄNNISKOR!! eller fler....
Ljust, fint och avslappnat.... kändes konstigt att gå in dit... finns ju
fortfarande ett visst TABUÚ mot sex och vällust!!! eller???

Frågan är, Hur öppna är vi med våran lust och våra känslor??!!

Är det någon här som skulle tänka sigvatt gå in i en "Lust butik"??

Tjejen som jobbar i butiken var sjuuk trevlig och väldigt lätt att prata med.
Det hela kändes faktiskt konstigt först, enda tills vi började prata!!!

haha, hoppas att jag inte får SKIT för att jag nu skrivit detta!!!

Glöm inte: om du inte provar, så vet du inte!!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: maria

Jaaa jag bodde i såna små söta butiker här i stockholm då jag var singel. Var där med min man också i början då vi träffades, innan jag visste att han skulle bli min man, Han tyckte det var väldigt genant att gå in men va faaan.. Alla har väl lust eller hur? så länge man inte visar att man tycker det är pinsamt blir det inte oinsamt! sköna butiker tycker jag :)

2009-04-14 @ 18:50:25
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Hejsan

vist är de lustigt de där med lust o sex. För när man spontant säger att man varit inne i en sån butik tittar många lite frågande Men efter att tags samtalande så kommer de fram att den man minst annar har de största erfareneheten. jag tyckte att de va så när jag hade ett sånt Dildopaty.. alla sa usch fy vad pinsamt men döck snällt upp på party dagen o alla handlade om de sedan av snällhet eller av lust de vet jag inte men av histirierna att dömma va de många som varit på sånt innan.. så i de lungnaste vattnet simmar de fulaste fiskarna ;-)

viste inte att de fanns en sådan butik i denna lilla stan..

ha en bra kväll

2009-04-14 @ 19:11:56
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Nets

Det är fantastiskt att läsa hur du kämpar vidare i livet med din dotter. Har läst hela bloggen och massor av tårar har runnit ned för mina kinder. Inser att mina vardags bekymmer inte är mycket att orda om. Du verkar vara en fantastiskt fin människa med en erfarenhet av prövningar som många inte upplever genom hela livet. Ha det bäst och ta hand om dig! Kram

2009-04-14 @ 19:21:02
URL: http://www.metrobloggen.se/nets
Postat av: Catarina

Hejhej idag ...

Ja du denna butiken har jag oxå vågat mig in i...finns massa roligt ja o som sagt även för lusten.Kul att handla lite små presenter där oxå.

Rostock då man tar bussen för shopping finns oxå en med massa kul- Visst känns det lustigt o man känner sig ut tittad,men varför egentligen? Naturligt ju för alla...L

Ha en skön kväll nu o lycka till med sura degen. kram

2009-04-14 @ 19:38:00
Postat av: RobinEmilie

Har följt din blogg ett tag nu och måste bara säga att du skriver på ett mycket roligt och intresseväckade sätt! :) Keep on!



Kul att du vågar ta upp ett ämne som sex! Tyvärr är det nog fortfarande rätt så tabu med sex och speciellt lust. Dock tror jag att det börjar plana ut lite, jag själv är knappt 20 och bland människor i min ålder så blir det nog mindre och mindre tabu hela tiden. Att gå in i en butik med erotiska saker känns faktiskt inte det minsta konstigt för mig i alla fall, varken med eller utan pojkvän eller andra vänner för den delen.



Man kan ju hoppas att det blir lite mer liberalt att snacka om sex, det är ju faktiskt rätt kul ibland. Och det är ju inte som att bara du själv gör det. Det är nog den minsta gemensamma nämnaren som finns hos i stort sett alla människor och så får vi knappt ens nämna den. Är inte det lite intressant? :P



Nu bara spårar jag iväg. Ha en trevlig dag! Detta var lätt bästa blogg inlägget jag läst idag!

2009-04-14 @ 19:50:06
URL: http://robinemilie.blogspot.com/
Postat av: mari

Jag vill bara tipsa om Martins hemsida. Han bakar bröd å längden & tvären och använder surdeg. Lycka till med ditt bakande!

http://paindemartin.blogspot.com/

2009-04-14 @ 20:00:30
Postat av: maria

de e väl helt underbart med såna butiker..har sagt till mina döttrar att en dildo ska alla kvinnor ha .. ( dom är 21, 20 o 18år) men de finns juu såå mycket mer än bara de !!



Ha de bäst o kramar i massor



Maria

2009-04-14 @ 20:43:58
Postat av: Gunilla

ska lägga de på minnet minsann..

ha en bra kväll

2009-04-14 @ 22:32:54
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Milla

Hallå där.

Jag tycker att det inte är tabu med porr, lust eller vad man nu vill kalla det :)

Jag hade nog en ganska så skrämd inställning till det innan jag träffade min nuvarande sambo som är jätte öppen när det gäller sånt.

Jag har faktiskt fått en bättre inställning till mig själv och min kropp sedan vi blev tillsammans..



Ha de bäst! :D

2009-04-14 @ 22:47:30
URL: http://mittimilla.blogspot.com
Postat av: Anna B

Är det butiken på söder? Visst är hon trevlig :)

Sverige har ju gått lite baklänges vad gäller öppenhet till sex tycker jag. Svenskarna var ju ända för sin öppenhet under 60-70-talet, nu har jantelagen bitit sig fast igen och allting måste vara laaagom. Usch säger jag! Folk borde experimentera mer och utforska sin sexualitet så att de vet vad de vill ha och vad de gillar!



/KRSTD-bo.

2009-04-14 @ 23:07:19
Postat av: Nadia

Surdegs bröd är så gott , :)

egentligen är alla surdegs bröd goda,:)

brukar baka de själv faktiskt, väldigt gott :)

hoppas det blir bra kram !

2009-04-15 @ 00:12:44
URL: http://alatavvi.blogg.se/
Postat av: Angel

Huh!? En kille som skriver om sexbutiker?! Ovanligt men trevligt! Tja man måste ju leva lite...Keep it up!

2009-04-15 @ 07:37:23
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Chrissie

En del kan tycka att det vara pinsamt första gången man går in i en lust(ig)affär...

Men vad är det för fel att piffa upp tillvaron i sänghalmen??

En del anser att alla plastiga saker inte hör hemma där dom används, men om man ser till det stora antalet som har räddat sina relationer med just dessa, så är det väl inget att höja ögonbrynen för?

Det är ju upp till var och en vad man inhandlar..

Hellre en gummisak i en lust (ig)affär än en gurka på Konsum...



Det är inte att förglömma att sex är människans största drift, så varför inte ??



Hellre att man "våldför" sig på en plastgrej än våldtar en ofrivillig stackare när driften blir för stor!!



Kramen

Chrissie

2009-04-15 @ 08:21:12
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Patrycja

Calore tycker jag är en jättefin butik! Har varit inne där ett par gånger. Fast jag måste säga, att även om jag själv jobbat med i princip samma sak i 9 månader så känns det fortfarande lite pirrigt att gå in där! Men jag håller med, hon som jobbar där är jättetrevlig, precis rätt person för jobbet, enligt min mening. Hon är så avslappnad, typ "sex? ja men det är väl ingenting. Piskor? Ja vi har en här i flätat läder..." hehe. Men let's just face it: alla har sex, och det är inget att skämmas över! Som bajs ungefär!

2009-04-15 @ 13:45:54
URL: http://patrycja.blogg.se/
Postat av: calore-lina

Tack för de fina orden! Tyckte det var skoj att du kom till butiken och hjälpte till med försäljningen;-)

Tänkte berätta att tanken med att vår butik här nere är så ljus,öppen och insynsvänlig är för att vi vill komma ifrån det tabubelagada med allt kring sex. Vi vill visa att det är inget konstigt och snuskigt som man måste "hyscha" om, utan att sex är fullt naturligt för i princip alla människor. Vi säljer ju produkter som ska göra det sköna skönare =)

2009-04-15 @ 13:55:05
Postat av: Julia

Det du skriver stämmer så sjukt bra, Varför ska det vara skam över att prova olika saker för att få lusten till sin partner eller dylikt...

Kram på dig.

2009-04-15 @ 13:56:59
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Pinkflower

Grymt att du vågade skriva om sex butiken!

2009-04-16 @ 01:33:55
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: Marie

det är väl helt naturligt att prata om sex...har själv aldrig varit inne i denna "porrbutik" på Sommarlust...men däremot brukar jag besöka Taboo i malmö...där finns det däremot något att bita i...kan jag varmt rekommendera!!

2009-04-16 @ 11:43:39
Postat av: Beatrice

Surdegar kan göra på alla möjliga sätt och vis. Fast de som oftast används på bagerier är 1 del mjöl och 2 delar vatten eller lika mycket vatten som mjöl. Sen ska det stå i tre dagar i 30-35 grader för att sedan friskas på med lika mycket som du gjorde med startsuren. sen friskar man varje dag till 5e dagen då det är dags att använda :) glöm inte att spara lite i botten om du vill använda det igen :P Surdeg kan du ha i frysen ;)

Mvh Bea

2009-04-18 @ 12:07:41
URL: http://beatricedanielsson.bogg.se
Postat av: Mariell

Hihi, vilken härlig blandning!Sex och surdeg. :o)

2009-04-28 @ 13:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0